eordes.com - Toda a información da Comarca de Ordes

Rexístrate »



« Opinións


Os primeiros vestígios de assentamentos humanos nesta paróquia de Oroso datam do Megalitismo; prova disso é a mámoa de Vilar de Riba, uma das que menos alterações sofreu na zona. Durante séculos a população local pensou que destes seios térreos poderiam mamar as preciosas jóias dos mouros; não obstante, a mámoa acocha no seu interior de leite dourado um dólmen com o seu correspondente tesouro funerário. Já no final da Idade do Bronze achamos o primeiro vestígio guerreiro da zona, que, como veremos, não será o único. Trata-se da conhecida como "ponta de lança de Deixevre", elaborada há uns 2750 anos. Feita de bronze, apresenta grandes dimensões. Este tipo de armas presentes no Bronze Final galego, para o arqueólogo G. Meijide não encontram paralelos na península, mas sim em Irlanda e na Grã Bretanha.

Na vizinha paróquia de Marçoa os mouros -tão acurralados pola modernidade como as vendedoras de grelos- baixarão a guarda a começos do século XX, quando aparece o Tesouro de Recouso. Na freguesia fica o castro da Santinha e o de Bouça Longa, onde se acharam fragmentos de cerâmica. Este último situa-se na aldeia do mesmo nome. Nela nasce em 1924 António Nouche Costa, conhecido no Exército Guerrilheiro da Galiza como "O Soldado de Deixevre" ou "Dourado Janeiro" -nome que tomará o destacamento da IV Agrupaçom que se movia polo triângulo formado entre Ordes, Cerzeda e a Corunha-, que deserta do exército golpista para unir-se à luita armada anti-franquista, co-fundando com Manuel Ponte Pedreira o "Destacamento Manuel do Rio Botana", chamado assim em homenagem ao jovem guerrilheiro de Ordes assassinado em Castrelos, na co-lindante paróquia de Santa Cruz de Montaos. Não tardou a repressália do fascismo, e a sua família, que morava em Bouça Longa, é deportada a Espanha. A gente que o conhecera destaca o seu vigor físico e a sua simpatia, "era um bom homem".

Mais em: http://agal-gz.org/blogues/ind...

Comentarios (1)

RE: Bouça Longa, o refúgio castrejo do Exército Guerrilheiro da Galiza em Deixevre

Hola soy Vivian Dear.i por el nombre que tengo algo importante que decirte, por favor me gustaría que en contacto conmigo mi verdadera privada en mi e-mail (vivianjohnson4@hotmail.com) voy a estar esperando para oír de usted pronto Gracias

Comentario inapropiado

babylove2323 babylove2323
21:21 28/03/2016

Envía o teu comentario

Debes acceder coa túa conta de usuario ou rexistrarte para poder participar en eordes.com

Para entrar co teu usuario, podes facelo dende o formulario que se atopa na cabeceira da web ou dende a páxina de acceso.

Se o que precisas é darte de alta, podes facelo dende o formulario de rexistro.